🔴 حجت الاسلام پناهیان: اگر هجرت برایتان پیش آمد از دست ندهید! 

(22آذر 94)


یکی از مفاهیم در حماسۀ عاشورا «هجرت» است. هجرت مقدم بر جهاد و لازمۀ جهاد است، اما امروزه در جامعۀ ما کمتر از هجرت سخن می‌گویند.  یادمان باشد #کربلا فقط #شهادت و #جهاد نیست، کربلا ابتدا #مهاجرت است.


کسی که در هجرت از دنیا برود، مانند شهیدی است که مرگش پاداش دارد.(نساء/ 100) رسول اکرم(ص) می‌فرماید: اگر کسی به‌خاطر دینش از جایی به جای دیگر برود، حتی اگر یک وجب باشد، بهشت براو واجب می‌شود و همدم ابراهیم(ع) و رفیق پیامبر(ع) خواهد بود.(تفسیر نورالثقلین/4/ 167)


اگر هجرت برایتان پیش آمد از دست ندهید! اگر حس کردید که تغییر محل کار و شغل و رشته درسی در راه خدا به شما کمک می‌کند، حتما هجرت کنید.


ما در #تاریخ اسلام بعد از مقاومت در شعب ابی طالب، به هجرت می‌رسیم. و مبدأ تاریخ ما هجرت پیامبر است. این چقدر معنادار است. اگر در زندگی شما هجرت در راه خدا رخ داد، بدانید تاریخ هجرتتان، مبدأ اوج معنوی شماست.


 ما دو نوع هجرت داریم. ۱.سرزمین ۲. وضعیت روحی؛ هجرت از گناه، هجرت از سبک زندگی و سبک رفتار. خدا از تغییر خوشش می‌آید. به زحمت افتادن برای #دین خدا غنیمت است. ببینید پیامبر چطور در هجرت به زحمت می‌افتند. برای دین باید زحمت کشید.